mandag 16. februar 2009

Hva jeg har gjort siden sist.

Nå har jeg ikke blogget på en stund, men det har sin naturlige grunn ved at skole alltid kommer i vegen. Men stortsett har dette skjedd, jeg har kjøpt en iPhone som er utrulig bra! Jeg har vært på film kveld hos Erik som blei veldig morro pga Sondre S. og Simen. Jeg har aldri ledd så hardt under "the shining."

Etter det har jeg hatt besøk av Mette denne helgen. Det var utrolig morsomt, og jeg har endelig fåttd et bekreftet at det er jeg som gjør vennskapene mine liiitt rare.

I tillegg de siste to ukene har jeg slukt to bøker. Da snakker jeg først og fremst om Bsider av Johan Harstad, forfatteren av bøker som: "Hässelby," "Buzz Aldrin. Hvor ble det av deg i alt myldret?" og "Ambulanse." Han er en av mine favoritt forfattere og er definitivt ganske spesiell på måten han skriver på. Bsider er en samling med utdrag fra skuespillene hans og var boken jeg ønsket meg mest til bursdagen min. Den er ganske utrolig og fikk nesten lyst til å sette opp noen av stykkene, ganske fantastisk.

Nå har jeg da slukt i meg "Jeg skal vise dere frykten" av Nikolaj Forbenius. Denne var en virkelig god bit som blander historie og fiksjon og da handler om verdens aller første grøsser forfatter Edgar Allen Poe, hans store fiende Rufus Griswold og en person som følger etter Poe og realiserer hans dikt. Denne har jeg satt ny rekord i antall sider lest på en dag og det ble på rundt 270 sider. og da har i helga lest 310 sider. Jeg er ganske stolt av meg selv for det var litt hardt, men utrolig verdt det. Nå skal jeg igang med for tredje gang "Historikeren" av Elizabeth Kostova. Det er bok om vampyrer og Dracula. Den er historisk men skrevet i fiksjon. Den er ganske utrolig, men er veldig lang, jeg kjøpte den med Mette så jeg har ikke stort annet valg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar